week 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

14 Oktober 2013 | Canada, Vancouver

Vorig weekend ben ik voor de eerste keer de toerist gaan spelen in de stad. Ik begon mijn wandeling door Stanley Park, en ben zo langs de Seawall gelopen. Hier heb ik watervliegtuigen zien opstijgen en natuurlijk de beroemde totempalen gezien. Daarna ben ik Downtown in gelopen. Hier valt echt genoeg te zien en te beleven, er bleek een colour run geweest te zijn die dag, het Vancouver film festival was bezig en er zijn heel wat winkels (shoppen!!!). Later eindigde ik in Gastown maar tegen die tijd hadden mijn voeten het wel weer gehad en ben ik maar terug naar huis gegaan.

Op zondag ben ik door mijn eigen wijk gaan wandelen, zodat ik wist waar handige winkels en restaurantjes e.d. zitten. Om de hoek zit een grote winkelstraat met heel wat restaurantjes, dus omkomen van de honger zal ik niet hier. Ik woon zelf in de wijk Mt Pleasant en het blijkt dat dit stuk van de stad steeds hipper wordt!

De tweede week op mijn stage ging een stuk beter. Ik ben ondertussen al goed ingewerkt, dus mijn onderzoek is weer een heel stuk opgeschoten. In de eerste week was ik bang dat ik het op dat tempo niet ging halen, maar deze week ging het al een stuk sneller waardoor mijn doel ineens een stuk realistischer wordt. Maar ik heb toch nog genoeg te doen op mijn stageplek.

Donderdag zou ik eigenlijk gaan ‘thrift-store shoppen’ met mijn huisgenoten, wat hier een hele ‘happening’ blijkt te zijn. Dit zijn 2e hands en vintage winkels en die blijken er heel veel te zitten in onze buurt. Helaas door wat onhandige communicatie ging dit niet door. Toen besloten we maar om te gaan eten bij Warehouse. Dit is een restaurant waar alle gerechten 5 dollar kosten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet veel van verwachtte omdat het eten in de supermarkt hier al zo duur is. Dus eten in een restaurant van 5 dollar kan dan nooit veel zijn. Maar ik geloof dat ik daar de beste hamburger heb gegeten die ik ooit gegeten heb, oftewel een echte aanrader!

Dit weekend heb ik het voor het eerst een huisfeest meegemaakt. De Canadezen geven feesten op een iets andere manier dan wij doen, iedereen neemt drank en eten mee en zo worden er ’s avonds lekkere hapjes gemaakt door iedereen die wat mee heeft genomen.

Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe poging door downtown gedaan. Ik heb wat rondgelopen in het Pacific centrum, een soort winkelcentrum met foodcourt. En daarna ben ik geëindigd in China town, in de tea garden. Zondag ben ik naar de Granville Island Public market gegaan, hier is het iedere dag markt met groenten, fruit, kaas en brood enz. Het was leuk om te zien maar ook heel toeristisch.

Officieel is het vandaag thanksgiving, maar omdat we maandag ook vrij zijn hebben wij besloten om morgen een poging te doen om een thanksgiving diner op tafel te zetten. Helaas zal er geen kalkoen gemaakt worden omdat niemand van ons het aandurft om die te gaan maken. Mijn collega’s op mijn stage raadde het ons ook af om zelf de kalkoen klaar te gaan maken, het blijkt heel veel werk te zijn en je hebt de juiste ‘stuffing’ nodig.

ik houd jullie op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Mijn eerste reis

Stage in Vancouver

Recente Reisverslagen:

19 December 2013

week 11

11 December 2013

week 10: Seattle

02 December 2013

week 9

25 November 2013

week 8

19 November 2013

week 6+7
Carlijn

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6065

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 03 Oktober 2014

Backpacken door Vietnam

29 September 2013 - 22 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: