week 4 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu

week 4

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

30 Oktober 2013 | Canada, Vancouver

Deze week zijn de voorbereidingen voor Halloween al in volle gang. De winkels hangen vol met Halloween kostuums en alle huizen zijn al versierd met spinnenwebben en ratten enzo. Een ding wat natuurlijk ook niet mag ontbreken is een ‘ carved pumpkin’. Dus ik had besloten dat ik dat wel eens wilde proberen. Met een beetje hulp van mijn huisgenoten vind ik dat hij aardig gelukt is en hij heeft een mooi plekje gekregen in de woonkamer met een kaarsje. Nu moet ik alleen nog een Halloween outfit kopen en dan ben ik er klaar voor!

Afgelopen vrijdag mocht ik met mijn begeleider naar een gynaecologisch oncologie conferentie. De mogelijkheid om een pauze te hebben van mijn onderzoek greep ik natuurlijk met beide handen aan. De conferentie was erg interessant en ging over veel verschillende onderdelen van het vak, soms was het heel specialistisch waardoor het wat lastiger werd om te volgen voor mij. Verder kregen specialisten in opleiding de kans om hun onderzoek te presenteren. Iets wat ik in de toekomst misschien ook moet gaan doen. Al met al was het een erg leerzame dag.

Vrijdagavond was het tijd om te gaan stappen. We zijn naar Granville street geweest wat eigenlijk de uitgaansstraat is van Vancouver. Overal zijn hele grote clubs want een gewoon bruin-café kennen ze hier niet. Het was wel een hele ervaring om in zo’n club binnen te komen. Het begint al dat er een lange rij is waar je in moet aansluiten, halverwege de rij is er iemand die je ID controleert. Zodra je bij het begin van de rij bent moet je alweer je ID laten zien, de jongens worden daarna gefouilleerd en de meiden mogen doorlopen. Dan kom je bij de deur en moet je nog een keer je ID laten zien, die wordt ingescand en er wordt een foto van je gemaakt en daarna mag je doorlopen naar de kassa om eindelijk je kaartje te kopen. Als je nog geen 19 bent kom je hier dus geen enkele club binnen. Eenmaal binnen gekomen was het een geweldige feest en een mooie avond.

Op zaterdag ben ik een wandeling gaan maken naar Kitsilano beach. Dat is een prachtig stuk strand aan de rand van de stad wat uit kijkt op North Vancouver.
En op zondag heb ik de klim gemaakt naar Grouse mountain. Deze berg telt ongeveer 2800 traptreden en gaat redelijk steil omhoog. Dus na zo’n 1,5 uur klimmen waren we dan eindelijk boven op Grouse mountain uitgekomen. Het uitzicht vanaf daar is echt prachtig en zeker de moeite waard! Verder heb ik mijn eerste levende beer gezien, helaas (of gelukkig) zaten ze opgesloten in een stuk omheind bosgebied. We zijn hier gebleven tot zonsondergang om Vancouver in het donker te kunnen zien. Om daarna met de gondola de afdaling terug naar de stad te maken.
Het was weer een druk weekend, maar ik heb weer heel wat dingen van mijn to-do-lijstje af kunnen strepen!

• 30 Oktober 2013 - 09:55

Harold, Anouk, Joris En Jasmijn:

Hi Karlijn,
    Wij lezen met veel plezier jouw verhalen mee. We zijn zelf in Vancouver geweest en herkennen dus veel van jouw verhalen en ook Thanksgiving en Halloween zijn voor ons bekend.
    Groetjes van je buurtjes uit Best.

• 30 Oktober 2013 - 21:51

Marlies:

Hoi Carlijn,
    Zo maak je nog eens wat mee...interessante stage.....prachtige omgeving....en tussen de regels door lees ik dat je inmiddels wat maatjes gevonden hebt. Nu nog de Halloween ervaring....leuk met al die ratten brrrr.....my nightmare! Heel veel groetjes van Marlies & Ad