week 6+7 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu week 6+7 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu

week 6+7

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

19 November 2013 | Canada, Vancouver

Vorig weekend had ik niet veel gepland, een heerlijk rustig weekend dus. Op Vrijdag hadden we het idee om een huisfeest te geven. Uiteindelijk werd dit een gezellig avond met vrienden en drankspelletjes, en verschillende soorten Canadees bier. Helaas voelde iedereen dit de volgende ochtend nog steeds. Canadees bier is geen aanrader dus!

Op zaterdag ben ik met mijn huisgenootje naar Ikea geweest. We misten allebei het eten van Ikea en hadden wat spullen nodig, dus dachten we dat het een goed idee was om daarheen te gaan. Uiteindelijk hebben we half Vancouver doorlopen met een matras , wat wel vermakelijk was voor de mensen in de bus en de skytrain.
's Avonds had ik een verjaardag van iemand hier en zijn we gaan stappen. We hadden gratis entree in een club dus waren erg blij dat het geen lange rij was. Eenmaal binnen bleek het een hiphop avond te zijn. Oftewel dit werd voor iedereen een avond lang gek doen en net doen alsof je de muziek geweldig vind. Maar wel heel gezellig!

Op maandag was het Remembrance day, wat betekent dat iedereen een vrije dag had van werk. Dit was mijn luie dag, ik heb een film gekeken en ben naar de Wallmart gegaan. Het is best een eind reizen met de skytrain en bus, maar dan heb je wel goedkope boodschappen.

Op donderdag hadden we ons eerste huisuitje. We zijn naar een goede sushibar in downtown gegaan. Het eten was echt geweldig lekker en ik heb voor het eerst met stokjes leren eten, wat toch wel een hele uitdaging is! Daarna ben ik met 2 huisgenoten nog naar de Starbucks gegaan om de avond af te sluiten met een warme chocomel tegen de kou. Het begint hier nu toch wel steeds kouder te worden. Zelfs de bergtoppen beginnen al aardig wit te worden.

Dit weekend ben ik met een aantal vrienden naar Victoria gegaan op Vancouver Island. Dit is de hoofdstad van de provincie British Colombia en dus een must op mijn to-do lijstje. Het is ongeveer 1,5 uur met de ferry van kust naar kust maar uiteindelijk hebben we er op de heenweg 5 uur over gedaan om in ons hotel te komen. We wilden graag een goedkoop hotel waardoor we een half uur buiten Victoria belandde.

Als eerste besloten we om naar het parlementsgebouw te gaan omdat het erg dichtbij het centrum was. Daarna naar de fisherman's wharf waar wat winkels en floating houses in de haven zijn. Toen we hier aankwamen was het ongeveer 17:00 uur en blijkbaar sluit alles hier vroeg waardoor het uitgestorven was. Dus zijn we maar terug naar downtown gegaan en door chinatown gelopen. Iemand had ons verteld dat we hier het smalste steegje van heel noord-amerika (of iets in die richting) konden vinden. Dit bleek helaas een kleine teleurstelling te zijn, het steegje was niet zo smal als we dachten maar toch voelde het niet heel veilig. We zijn hier maar heel snel doorheen gelopen.
Onderweg liepen we nog een keer langs het parlementsgebouw waar het nu inmiddels donker was geworden en het gebouw was echt prachtig verlicht. Dus hier moesten we natuurlijk nog een keer stoppen om foto's te maken.

De volgende dag zijn we wat vroeger vertrokken zodat we genoeg tijd om de laatste dingetjes te bekijken voordat we terug moesten naar de ferry. We begonnen met een nieuwe poging op fisherman's wharf. Het was nog steeds redelijk uitgestorven maar gelukkig was er een mexicaans restaurant open waar we een ontbijtje konden eten. Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik een burrito voor ontbijt heb gegeten... Daarna zijn we naar beacon hill park gelopen waar we uitzicht konden hebben op de washington mountains. Helaas was het zo bewolkt dat we weinig bergen konden zien. Maar onderweg kwamen we de wavebreaker tegen wat een hele hoge muur in de zee is is waar je overheen kunt lopen en zo kom je best ver in de zee uit met een mooi uitzicht over de bergen en een deel van victoria. Daarna zijn we doorgelopen naar het park waar wat dieren te zien waren zoals pauwen en eekhoorns. Na ons rondje park was het al weer tijd om terug te gaan naar de ferry. En om weer te beginnen met een nieuwe week op mijn stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Mijn eerste reis

Stage in Vancouver

Recente Reisverslagen:

19 December 2013

week 11

11 December 2013

week 10: Seattle

02 December 2013

week 9

25 November 2013

week 8

19 November 2013

week 6+7
Carlijn

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 6052

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 03 Oktober 2014

Backpacken door Vietnam

29 September 2013 - 22 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: