week 5 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu

week 5

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

05 November 2013 | Canada, Vancouver

Donderdag was het eindelijk zover, Halloween! De Canadezen gingen helemaal los. Op het werk waren er een aantal collega’s verkleed wat toch wel een vreemde bedoeling is in het ziekenhuis. ‘s Avonds ging ik boodschappen doen en daar waren de kleine kinderen al druk bezig om te trick-and-treat’en. Met het huis hadden we heel veel snoep gekocht om uit te kunnen delen aan de kinderen. We zaten er helemaal klaar voor en na een tijdje kwam de eerste groep, helaas was dit de enige groep die de hele avond langs zou komen omdat we blijkbaar niet in de goede straat wonen. We hadden zoveel snoep gekocht dat we het nu nog steeds eten van vorige week.... Later die avond ging ik naar een halloweenfeest op Granville street. Het was echt megadruk en iedereen was geweldig verkleed, veel zombiegroepen enzo. Ik stond erg versteld van de enorme rijen bij de clubs. We zijn gelukkig binnen gekomen en Halloween is toch wel de avond om uit te gaan. De volgende ochtend moest ik gewoon weer op mijn stage verschijnen, dus ik kon helaas niet de hele nacht blijven feesten.

Op zaterdag was het gedaan met het mooie weer van de afgelopen tijd. Ik had nog maar 5 stappen buiten gezet toen ik erachter kwam dat mijn schoenen niet waterdicht waren. De rest van de dag heb ik dus met natte sokken rondgelopen. Tijd om maar eens regenlaarzen te gaan kopen denk ik zo! Ik ben die dag met een vriend naar UBC gegaan, wat de universiteit van Vancouver is. We kregen een rondleiding van mijn huisgenote die daar studeert, en daarna zijn we zelf naar het museum van Anthropoly gegaan en naar het museum van biodiversity waar ze een compleet skelet van een walvis hebben hangen.

Op zondag ben ik met een hoop mensen naar Lynn Valley gegaan. Daar kun je ook weer over een trail wandelen waarbij je over een suspension bridge gaat, watervallen ziet en uitkomt bij Rice Lake. Op de terugweg dacht ik dat ik een kortere route ontdekt had naar de bus omdat er een bord stond met busstop. Uiteindelijk na een uur wandelen hadden we die stop eindelijk gevonden, oeps! Gelukkig was het weer een stuk beter dan zaterdag en hebben we echt een prachtig uitzicht gehad en een mooie dag.
Ook hier is de klok verzet dus ik loop weer 9 uur achter op jullie;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Mijn eerste reis

Stage in Vancouver

Recente Reisverslagen:

19 December 2013

week 11

11 December 2013

week 10: Seattle

02 December 2013

week 9

25 November 2013

week 8

19 November 2013

week 6+7
Carlijn

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 6060

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 03 Oktober 2014

Backpacken door Vietnam

29 September 2013 - 22 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: