week 8 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu week 8 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Carlijn - WaarBenJij.nu

week 8

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

25 November 2013 | Canada, Vancouver

Deze week heb ik best een drukke week gehad. Ik werd namelijk uitgenodigd door mijn begeleider om bij haar thuis te komen eten en samen met wat specialisten in opleiding nieuwe artikelen te bespreken. Ik wilde me goed voorbereiden en heb 2 avonden besteed aan het bestuderen van de artikelen. Het was een erg interessante avond en heel leuk om mee te maken hoe nieuwe resultaten van onderzoeken worden besproken. Er werd ook ingegaan op het nut van de resultaten voor hun begeleiding van patiënten. Gelukkig stelde ze me geen vragen over de artikelen dus kon ik goed luisteren naar hun opvattingen.

Op donderdag had ik zin om een avond op de bank te hangen en alleen maar tv-series te kijken zodat ik weer bij liep. Helaas liep dit iets anders dan gepland. Vroeg op de avond viel mijn huisgenootje van de trap terwijl ze een glas vast had. Ze had een diepe snee in haar vinger die maar bleef bloedde. Ik heb zelfs een beetje ehbo toe moeten passen. Die avond zouden er ook verschillende mensen langskomen om de vrijkomende kamer te bekijken. Nadat we ze allemaal rondgeleid hadden besloten we om toch maar een emergency room op te zoeken omdat de wond na 2 uur nog steeds bleef bloeden. Het blijkt dat niet ieder ziekenhuis hier in Vancouver een emergency room heeft die 24 uur per dag open is, dus moesten we iets verderop zijn. Toen we daar aankwamen werden we erg snel geholpen maar niet erg efficiënt. Ik denk dat we 5 verschillende mensen gezien hebben die ons dezelfde vragen bleven stellen. Uiteindelijk bleek dat ze hechtingen nodig had om de wond mooi te sluiten, voor mij was dit een mooie ervaring om het zetten van hechtingen van dichtbij mee te maken. Ik vond het erg interessant, maar mijn huisgenootje iets minder… Al is ze nu wel heel trots op haar hechtingen!

Op zaterdag zijn we naar Queen Elizabeths park gegaan. Dit is een klein park met een koepel waar ze exotische vogels houden. En daarna naar de eerste kerstmarkt in de stad. Het was in Yaletown waar ze een straat versierd hadden met zuurstokken en ander snoepgoed. Veel mensen waren verkleed en voor kinderen was het geweldig om te zien. Het was niet zo heel groot en we waren hier dan ook zo doorheen. Vervolgens zijn we in een Thai’s restaurant gaan lunchen. Ik heb hier voor het eerste keer een currie gegeten, ik vond het heel pittig maar wel een succes.

Op zondag zijn we naar Deep Cove gegaan. Dit is een groot meer in North Vancouver met een gezellig klein dorpje en een mooie hike naar een rots waar je een prachtig uitzicht hebt over Deep Cove lake en zelfs de skyline van Downtown Vancouver kunt zien als het niet bewolkt is. Op de terugweg van de rots besloten mijn vrienden om de avontuurlijke route naar beneden te nemen. Het is een trail maar voor meer gevorderden hikers. Uiteindelijk hebben we onderweg heel hard gelachen en waren we zelfs sneller beneden dan normaal. Omdat de trail iets sneller ging dan verwacht zijn we ’s middags nog naar de Inukshuk gegaan in Downtown Vancouver. Dit is de mascotte van de winterspelen van 2010. Ik verwachtte dat de Inukshuk iets groter was dan dat die in werkelijkheid was maar toch gaf het een prachtig uitzicht op de zonsondergang!