week 10: Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carlijn - WaarBenJij.nu week 10: Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Carlijn - WaarBenJij.nu

week 10: Seattle

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

11 December 2013 | Verenigde Staten, Seattle

Deze week is een vriendin uit Nijmegen naar Vancouver gekomen om mij op te zoeken en een deel van te Canada te bekijken. Diezelfde avond zijn we naar Downtown gegaan om een leuke pub te bezoeken en een beetje van de sfeer te proeven die Vancouver te bieden heeft.
De volgende ochtend vertrokken we heel vroeg naar Seattle. Na een 4 uur durende busreis kwamen we dan eindelijk bij de plaats van bestemming aan. Ik dacht dat Vancouver groot was, maar Seattle is pas megagroot. We hadden een kamer geboekt via airbnb waarmee je een soort van bed&breakfast boekt maar dan bij iemand thuis. Dit is een goedkope manier om midden in de stad te zitten en je krijgt vaak van de bewoners nog goede tips mee voor de stad. Zo kwamen wij uit bij Tommy, een aardige jongen die een appartement had in hartje Seattle en ons op zou wachten nadat we van de bus kwamen. Even later kwamen we aan bij zijn appartement en zoals alle Amerikaanse huizen was de voordeur gewoon open, toen we binnenkwamen lag er een jongen in de woonkamer te slapen. Volgens mij had hij een erg lange nacht gehad had, na wat gemompel wist hij ons te vertellen dat Tommy wat boodschappen was gaan doen maar binnen een uur terug zou zijn. Hier gingen wij natuurlijk niet op wachten en gelukkig kregen we zo de sleutel en kon ons avontuur in Seattle beginnen.
We hadden van te voren niet echt bedacht wat we wilden doen maar volgens mij hebben we de top dingen toch wel gezien. We zijn begonnen bij de Public Market Place. Dit is een doolhof met allerlei leuke winkeltjes onder de grond. Aan het begin van de markt staat er een viskraampje waar de mannen bekend staan om het gooien van de zalm. Dit deden ze natuurlijk niet toen wij daar waren.
Na wat gesjokt en geshopt te hebben op de markt zijn we langs de zee afgelopen naar de pier en daar hebben we de ferry genomen naar Bainsbridge. Dit is een klein dorpje ongeveer 30 minuutjes van Seattle vandaan. Ideaal voor als je de drukte van de stad zat bent en wat leuke winkeltjes wilt bekijken of lekker wilt eten. Op de terugweg hadden we mooi uitzicht op Seattle by night.
Op zondag hadden we maar even de tijd omdat we weer terug naar Vancouver moesten, maar een ding kon natuurlijk niet ontbreken: de Space needle. Na het bekende fotomoment, wat mislukte omdat een meneer niet begreep dat je een camera moet draaien om de hele Space Needle erop te krijgen, hebben we nog een tijdje rondgelopen totdat we bij een soort winkelcentrum uitkwamen waar alles al heerlijk in de kerstsfeer was. Hier werden we nog getrakteerd op een turnvoorstelling van kleine kinderen, wat echt heel schattig was. Daarna hebben we nog een laatste lunch in Seattle gehad waar ze de Kerstman hadden opgetrommeld om met iedereen een praatje te maken en toen op naar Vancouver.