week 1 in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Carlijn - WaarBenJij.nu week 1 in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Carlijn - WaarBenJij.nu

week 1 in Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

16 September 2014 | Vietnam, Nha Trang

Afgelopen maandag kwam ik aan op het vliegveld van Ho chi minh city. Ik moest eerst mijn visa on arrival regelen, wat redelijk snel ging en toen kon ik naar mijn hostel gaan. In de taxirit naar het centrum was ik al verwonderd door de dingen die ik zag, zoals mensen die met 4 man op een scooter zitten, puppy's verkopen op een scooter en alle eettentjes op straat.
Toen ik aankwam in het hostel ben ik meteen met een aantal mensen in mijn dorm gaan lunchen om een indruk te krijgen van de stad. Ik had ondertussen al de tour naar de mekong delta geregeld voor de volgende dag en 's avonds gingen we nog een paar biertjes drinken in de stad.
De tour naar de mekong delta was heel gaaf. We gingen eerst naar de floating market en hebben daarna nog met een grote kano over de mekong delt gevaren.
Bij de lunch kregen we een baracuda, wat een soort piranha is en daar moesten we zelf spring rolls van maken.
Die avond ging ik met de mensen die ik op de tour ontmoet had naar een bar om wat biertjes te drinken. Toen ik 's avonds naar huis liep heb ik de volledige ho chi minh experience gekregen, twee mannen op een scooter trokken zo mijn staptasje van mijn schouder en gingen ervandoor met mijn camera, telefoon en portomonnee. Gelukkig lag mijn paspoort in het hostel. Daarna meteen aangifte gedaan middenin de nacht, wat ook een hele ervaring was, je gaat in een politieauto naar de plek waar je overvallen was omdat ze het huisnummer precies willen weten. Toen dit geregeld was kon ik eindelijk gaan slapen. De volgende dag heb ik de rest geregeld, geld en een nieuwe telefoon en een busreis naar Mui ne om de stad uit te komen. Ik had ondertussen wel genoeg gekregen van ho chi minh city.
De volgende ochtend vertrok ik vroeg naar Mui ne, een mooie badplaats. Hier ben ik heerlijk op het strand gaan liggen om te gaan relaxen en het voorval te vergeten. Helaas betekent regenseizoen in Vietnam ook daadwerkelijk heeeeel veeeel regen, dus lang is het niet droog geweest die dag. De volgende dag ging ik een tour doen naar de sand dunes, ze hebben witte en rode duinen die zich ver uitstrekken over Mui ne. Mui ne zou ook bekend staan om het nachtleven maar het was hier best uitgestorven wat betreft toeristen. Ik heb hier een grote groep nederlanders ontmoet waarmee ik een paar biertjes ben gaan drinken.
De volgende dag ging ik alweer verder naar Dalat. Deze plaats ligt iets verder van de kust vandaan in de bergen en staat bekent om zijn avontuurlijke activiteiten. In dalat is het wel een stuk kouder dan in de rest van Vietnam en veel meer regen.
In het hostel kwam ik meteen een hoop leuke mensen tegen die ook dezelfde kant opreizen als ik, dus die zal ik wel vaker tegenkomen. Die avond werd iedereen in het hostel gevraagd of ze mee wilden eten met de eigenaren, iedereen ging hiermee akkoord. 's avonds zaten we met 15 man te genieten van het lekkerste vietnamese voedsel wat ik tot nu toe gehad heb en de eigenaresse bleef maar eten op tafel zetten.
We gingen de volgende dag met zijn allen canyoningen, hierbij ga je abseilen van 2 rotsen zonder water van 18 en 14 meter hoog en twee met watervallen van 25 en 15 meter hoog. En ik heb een free jump gedaan van een rots van 7 meter hoog. Dit was heel gaaf om te doen maar ben wel bont en blauw.
De volgende dag was mijn laatste dagje in Dalat, ik ben met 2 mensen de stad in gegaan om een mooie tempel te zien. Vanuit daar hadden we uitzicht op een andere hele mooie tempel die niet op trip advisor stond, toen we daar aankwamen bleek het een bijzondere tempel te zijn, de beelden leken niet op de standaard boeddha beelden die je in alle tempels ziet maar meer kunstachtig. Ik wil nog opzoeken wat voor tempel het was maar dat doe ik later. We zijn verder nog naar het meer gegaan en naar het summer palace wat uiteindelijk niet heel veel bijzonders was.
Morgenvroeg vertrek ik met 2 mensen die ik in het hostel heb ontmoet naar Nha trang, een andere mooie badplaats om daar weer even te genieten van het mooie weer en strand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 6059

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 03 Oktober 2014

Backpacken door Vietnam

29 September 2013 - 22 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: